Zo gaven KPN en Vebego facilitaire ketensamenwerking en innovatie een boost
Great work voor KPN
Het maakt niet uit in welk van de 18 kantoren van KPN je binnenloopt. Je kunt altijd rekenen op een werkomgeving die past bij jouw behoeften van die dag. Dat is het resultaat van de koers die KPN Real Estate Services in 2016 inzette door een aanbesteding in de markt te zetten voor een facilitaire IFM partner. Samen met Vebego Facility Solutions werd vervolgens de transitie van ‘nice place to work’ naar ‘best place to work’ gerealiseerd.
Een perfecte eerste indruk en een optimale werkbeleving
DE VRAAG
Welke facilitaire behoeften en verwachtingen hebben gebouwgebruikers en hoe kunnen we die overtreffen? Met die vragen gingen KPN Real Estate Services en Vebego Facility Solutions in het voorjaar van 2017 aan de slag. De oplossing werd gezocht in maatwerkoplossingen om beter te kunnen inspelen op individuele behoeften van gebouwgebruikers. Een visie die door de coronalockdowns werd versterkt. Want waarom zouden medewerkers nog naar kantoor komen als ze ook online kunnen samenwerken vanuit een goed uitgeruste en volledig gepersonaliseerde thuiswerkplek? Het werd de uitdaging om een werkplek op kantoor te bieden die perfect aansluit bij de behoeften van de dag en die de thuiswerkplek overtreft. The best place to work.
DE OPLOSSING
65 facilitair professionals van Vebego werken onder de naam KPN Facilities vanuit één ambitie met collega’s van KPN Real Estate Services en schoonmaak-, beveiliging-, catering- en afvalpartners samen om die ‘best place to work’ mogelijk te maken. Vebego heeft hierin verschillende rollen, zowel coördinerend, als klant- of locatiemanager, maar ook operationeel in receptiediensten of technisch beheer.
Kevin ten Veen: “Vanuit KPN Facilities, zorgen we op een duurzame manier dat gebruikers van KPN omgevingen iedere dag met enthousiasme en kennis worden ondersteund. Met positief verrassen en bijdragen aan het succes van KPN als uitgangspunt.”
HET RESULTAAT
KPN Facilities heeft al veel mooie resultaten bereikt. In alle 18 locaties zijn innovatieve werkplekconcepten gerealiseerd. In april 2023 is een grote stap gezet met de introductie van de innovatieve werkplekoplossing GIIO. Via deze digitale tool kan elke gebouwgebruiker zelf een pakket faciliteiten samenstellen voor de werkdag die hij voor ogen heeft. Van het reserveren van een parkeerplaats of concentratiewerkplek tot en met het regelen van een lunch voor bezoekers en alles daar tussenin. Ook op het gebied van duurzaamheid werpt de samenwerking zijn vruchten af. Zo wordt er gewerkt aan het restafvalvrij maken van alle kantoren dankzij een betere samenwerking tussen de ketenpartners en voorzieningen die gebouwgebruikers stimuleren om hun afval bij de bron te scheiden.
Erik Troost, commercieel productmanager bij KPN Real Estate Services: “De geïntegreerde diensten en GIIO bezorgen niet alleen onze medewerkers, maar ook bezoekers een oprecht welkom gevoel en een positieve, persoonlijke ervaring in onze gebouwen.”
TOE AAN DE NEXT STEP BINNEN JOUW ORGANISATIE?
Weten hoe wij Great work leveren en écht impact maken? Bekijk onderstaande video waarin we te gast zijn in Amsterdam, één van de 18 kantoorlocaties van KPN in Nederland of contacteer hier onze business consultants voor vrijblijvend advies over je facilitaire vraagstuk!